Tuesday, October 20, 2009

* * aku masih tak megenali diri sendiri

~Ya Allah...Aku masih belum mampu mengenali diriku,sedangkan sejak azali ruh dan jasadku dalam genggaman-Mu~
Tidak aku mampu kecuali dengan bantuan dariMu,dan dengan hidayah untuk mengenali diri sendiri,justru kenal akan diriMu..

~Izinkan aku Ya Allah untuk terus berusaha menggali khazanah-Mu lewat kejadian diriku sendiri ini~

~Ya Allah, pintaku, teruskanlah menerangi jalan ini. Biar ia terus bercahaya dan menepis kegelapan~

~Ya Allah, aku malu mahu meminta, namun hanya pada-Mu sandaran segala.

~Ya Allah, suburkanlah hati ini dengan sejuknya iman dan manisnya Islam.~

~لا حول ولا قوة إلا بالله~
~La Hawla Wa LA QUUWATA ILLA BILLAH~

Dengan bantuan pertolongan dan hidayah dari ALLAH..aku sedang dalam perjalanan kehidupan untk menjadi salah satu makhluq ALLAH dengan jiwa yang selamat (qalbun salim)..InsyaAllah..

~"Pada hari yang tidak berguna harta benda dan anak pinak(hari kiamat). Melainkan sesiapa yang datang kepada Allah dengan qalbun salim" (Surah Asy-Syu'araa':88-89)

~~~~~~
~May Allah forgive our past,present and future sins.Allahumma Ameen.
*********************************

..we will understand ourselves when we hear our silence..
~~~~~~~~~~~~~~
~اِه�'تِمام.InsyaAllah~
~~~~~~~~~~~~~~~~

0 comments: