Friday, September 17, 2010

eh2 awak sesat?

hmmm...tengok x berita 8.00pm td..tentang orang x waras bunuh kawan dia yang senasib dengan nya (x waras) dekat wad mereka...ahah it reminded me about something...eh2 jangan fikir bukan2 !! iffah bukan nye penah masuk wad orang x waras...haha ada2 jep budak iffah ni..mesti x paham kan ape yang iffah nak sampai kan sekarang ni? klu gitu..read the entry below..owh btw..cerita ni agak sia2 untuk dibaca..haha

lokasi : wad orthopedic

masa : x ingat yang pasti malam la :p


-kata ganti diri "aku" digunakan..


************************************

langit sudah gelap gelita..midnigth bakal tiba..mata terbuka rubu'(suku) sahaja..aku keseorangan...kebiasaan nye ibuku akan menemani aku pada setiap malam..melayan kerenah ku...tapi ketika itu ibuku tiada..mungkin ibuku sedang solat...malam itu jururawat yang bertugas mungkin lupa untuk tutup pintu wad aku ... kelihatan pintu masih terbuka luas...kesalahan kecil disitu..

suddenly...seorang lelaki masuk area wad aku..aku x fikir ape2..just pelik.."kenape dia boleh masuk wad nih?dah la lelaki plak tu.. " hanya itu yang mampu aku fikirkan ketika itu..kelihatan semua jururawat dan doktor2 terpaku..agak pelik di situ..aku buntu..tapi sengaja buat tak tahu..aku betul2 mengantuk selepas diberikan ubat..


lelaki itu menuju ke arah beranda..dia melompat2..aku memandang sekilas sahaja..kelihatan ramai doktor jalan perlahan2 di belakangnya dan pura2 seperti tiada apa yang berlaku..dengan kadar yang segera mereka tangkap lelaki itu dan kelihatan seperti salah seorang daripada mereka meleraikan sesuatu objek di tangan lelaki itu..


seterusnya..2 orang jururawat berlari ke arah ku..sambil menggosok kepala ku..sambil berkata..


nurse : tak pe iffah ea..jangan takut..


aku : (pelik) kenape kak?


nurse : la..tu orang gila..dia terlepas..pastu tiba2 masuk wad ni..tu iffah x nampak..dia pegang pisau?


aku : oo..(agak terkejut..tapi hanya itu yang mampu dikatakan)


nurse : risau kitorang tadi..


aku : .....


the end :)

1 comments:

kak rai said...

cik adik. awak masuk hospital lg ke?